T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İl Yönetimi
Türkiye Cumhuriyeti coğrafi şartlar ve kamu hizmetlerinin etkin ve verimli yürütülebilmesi bakımından kademeli olarak illere, iller de ilçelere bölünmüştür.
Yalova 06 Haziran 1995 tarih ve 22305 Sayılı Resmi Gazete ‘de yayımlanan 550 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile il haline getirilen Yalova'da, merkez ilçe dışında Altınova, Armutlu, Çiftlikköy Çınarcık ve Termal olmak üzere 5 ilçe mevcuttur, ilimizde toplam 14 Belediye ve 43 köy bulunmaktadır, il yönetimi, merkezi yönetimin bir uzantısı ve temsilcisidir, il genel yönetiminin başı olan vali, ilde devlet kamu tüzel kişiliğini temsil etmektedir. Vali, tek tek her bakanlığın temsilcisi olduğu gibi, devletin birincil yürütme organı olan Bakanlar Kurulu'nu da bir bütün olarak temsil etmektedir.
Yalova Valiliği'nin bünyesinde bakanlıkların taşra teşkilatları bulunmaktadır. Bu teşkilatlar genellikle İl Müdürlükleri şeklinde örgütlenmişlerdir, ilgili Bakanlıkların İl Müdürlüklerinden başka, Valiliğin bazı birimleri de il genel idare kurulları içerisinde sayılmaktadır.
İlçe Yönetimi
İller gibi ilçeler de merkezi yönetimin idari bölümlenmesi içerisinde yer almaktadır. Yalova ilinde merkez ilçe ile birlikte toplam 6 adet ilçe bulunmaktadır. İstanbul'a bağlı bir ilçe olan Yalova'nın il statüsünü kazanması ve Armutlu, Altınova, Çınarcık, Çiftlikköy ve Termal beldelerinin ilçe yapılarak Yalova ili'ne bağlanması ile, eski Yalova ilçesinin bir kısmı Yalova ilinin yeni merkez ilçesi olmuştur. Merkez ilçede 2 adet belediye ve 11 adet köy bulunmaktadır. Altınova ilçesi, Kocaeli Körfezi'nin en dar yeri olan bölgede bulunmaktadır. Son derece verimli topraklara sahip bir ilçedir. Hersek Deltası'nda, güneye doğru yükselen ve Samanlı Dağları'na ulaşan bir bölgede kurulu olan ilçede en önemli akarsu Yalakdere'dir. Her çeşit meyve ve sebzenin yetiştiği şirin bir ilçe olan Altınova'da çiçekçilik de ön plana çıkmış, hem saksı çiçekçiliği hem de dış mekân bitki ve çiçekçiliği geniş çapta bir sektör haline gelmiştir.
Armutlu ilçesi, Marmara Denizi'nin doğusunda, Gemlik Körfezi'nin kuzeyinde yer almaktadır. Gemlik'e 37 km, Yalova il merkezine ise 55 km'lik karayolu ile bağlı olan Armutlu'nun Mudanya ve İstanbul ile denizyolu bağlantısı da mevcuttur, ilçe topraklarının büyük bölümü dağlıktır ve ormanlarla kaplıdır, ilçedeki başlıca akarsulardan biri olan Armutlu Deresi'nin meydana getirdiği düzlük, ilçe arazisinin en verimli sahalarını oluşturmaktadır, ilçedeki diğer önemli akarsu ise Kaledere'dir. ilçede Samanlı Dağları, Bozburun'a kadar batıya doğru uzanmaktadır.
Bölgedeki en önemli yükseltiler şunlardır: Karlık Dağı (868 m.), Taz Dağı (867 m.), Samanlı Dağı (867 m.) ve Erikli Dağı (838 m.)
Çınarcık ilçesi, Yalova merkez ilçesi ve Armutlu ilçesi arasında, Yalova merkeze 16 km, Bursa'ya 82 km ve İstanbul'a karayolu ile 172 km uzaklıkla olan şirin ve turistik bir ilçedir. İlçenin güneyi ve batısı dağlar ve ormanlarla kaplıdır. Başlıca akarsular, Kocadere, Teşvikiye Deresi, Koru Deresi, Çapana Deresi ve Ay Deresi olarak belirtilebilir, ilçe merkezi, Samanlı Dağları’nın kuzey yamacında, kıyı şeridinde yer almaktadır. Güney kesimler dağlık olduğundan, yerleşim dogu-batı doğrultusunda gelişmiştir.
Çiftlikköy ilçesi, Yalova Kent merkezine 5 km uzaklıkta bulunmaktadır. Yalova-İzmit devlet karayolu üzerinde bulunan ilçe, Yalova'nın doğusunda, Marmara Denizi'nin güneyinde ve Altınova ilçesinin batısında yer almaktadır. Çiftlikköy adı, 1932 yılında Atatürk tarafından verilmiştir. Eski adı Kadı Çiftliği de bu şekilde kaldırılmıştır. Atatürk'ün gelip kahve içtiği ve bir müddet dinlendiği ev korunmaktadır.
Termal ilçesi, Armutlu Yarımadası'nın kuzey kıyısı ile Samanlı Dağları’nın kuzey eteklerinde kuruludur ve Yalova merkezinin güneybatısında yer almaktadır. Termal ilçesi adını Samanlı Dağları’nın kuzey yamacında vadi içinde kurulmuş olan Termal Kaplıcalarından almıştır. Termal ilçesinin en önemli akarsuyu, kaplıcaların içinden geçen Ferhad Deresi'dir. Ferhad Deresi, Yalova'nın en büyük akarsuyu olan Sellimandıra Deresi'ne akmaktadır.